2018. november 8., csütörtök

közlekedés, kávé, állatok...

Többször is észrevettem, hogy itt nem csak nem lehet megszervezni az utazásokat hanem nem is kell.

Ezt egy kicsit kifejtem. :)
Vannak busztársaságok. Ezek egymástól teljesen függetlenek. Az interneten kb fent van néhány dolog, de azt csak akkor látja az ember, ha tudja a busztársaság nevét. A menetidőt következetesen sehova nem írják oda. Tehát ha át akar szállni az ember egy buszról a vonatra, akkor csak tippelhet, hogy kb mikorra ér oda..
Ezen kívül vannak buszok amiket csak a helyiek tudnak. Illetve van erről is egy 20 oldalas pdf formátumú dokumentum a neten, de ez számomra követhetetlen.
Valószínűleg évek óta le is járt..

Ez az infrastruktúrális kultúrkülönbség körüllengte a bukaresti utunkat. :D
Mikor Pestről Udvarhelyre beért a buszom, megkérdeztem az állomáson, hogy van-e busz Keresztúr felé. Teljesen mint ahol nem is létezik az idő, egy bácsi átkísért oda ahonnan "lehet, hogy még nem ment el."

Pont ott volt.

Ez a "lehet hogy még nem ment el" mondatot akármikor szükségem van egy buszra, elmondják és mindig kerítenek valamit ami éppen van.
Olyan ez a mondat, mint csodalámpásnak a megdörzsölés.

Bukarestből pedig a busz ami elvileg 7, gyakorlatilag kb 10 óra alatt ért Segesvárra... :D Tehát megint csak nem lehet semmilyen vonathoz igazítani... Beért végre és 10 perc múlva ott volt a vonatunk.

Ne mondjam... :D Mindenkinek ajánlom, hogy egyszer buszozzon át a Kárpátokon. Egyrészt szép, másrészt a román vezetés... :D 1-1 sáv felfestése az nekik hármat jelent oldalanként, és még előzgetnek. :D
Páratlan emberek.                 (haha)

A másik: Brassóban megállt a busz, egy fél órás szünetre. 10 perc múlva visszaténferegtünk, hogy megnézzük mi van, addigra az összes cucc egy másik buszban volt ami el is indult.
Valaki szólt a sofőrnek, így még fel tudtunk szállni. Addigra eladtak több jegyet mint amennyi hely volt, tehát a lépcsőn ülve töltöttük a maradék 3 órát. :D
De a legjobb az volt, hogy ahogy mentünk a buszban hátra, kivétel nélkül minden szélső ülésen ülő ember szörnyülködve, fejcsóválva magyarázott valamit románul, hogy: Atyaég, 3 perccel később indult az amúgy is 2 órás késésben levő illegálisan jegyeket eladó teljesen másik busz.. :D

Szóval ilyen itt az élet.
A brassói kitérőnk is ilyen volt.
Reginával, a szobatársammal elmentünk Brassóba egy napközis táborba segíteni. (ez volt a múlt heti munkánk.)
Azzal fogadtak, hogy ő megtart 10 ovis és 10 1-4-es gyereknek majd 1-1 50 perces angol interaktív órát, én meg majd kézműveskedek ugyan így valamit. Vagy egyedül vagy nem tudják, mert a másik lány lehet hogy nem tud másnap jönni.. (- Anyagok? Lehetőségek? - Azt a másik lány tudja, úgyhogy majd lesz valami...)
Szóval ez egy nehéz hét volt, de persze minden jól alakult, mint a buszokkal. :)
Tanulságos, türelmes, fárasztó hét.

Nagyokat sétáltunk esténként Brassóban. Egyik délután nekem az volt a heppem, hogy 2 lejért szeretnék kávét inni. Egy órája bolyongtunk már, de mindenhol 5 lej volt minden. Ekkor derült ki, hogy Reginának van egy olyan szuper képessége, hogy ráérez a nagyon puttó kocsmákra. :D
Olllyan helyet találtunk!!! :D minden 2 lej volt szerintem. Helyi odaszokott arcok, mind férfi. Vizespohárba vitték a kevertet a hátsó udvarra. Nem tudom mióta ülhettek ott. Se egy tévé, se zene, se semmi a világon csak a lerakott sárga székek. 1-1 asztal, már ahova jutott...
2 lejes káva. :)

mi kell még? :)

Ilyesmik voltak, meg a bolhapiac.
Egy cigány rámszólt, hogy ne cigánykodjak, mikor magának lealkudott 100 lejről 50-re egy cipőt amire egyáltalán nem mondtam, hogy megvenném. Mikor láttam, hogy nagyon belelovalta magát a vásárba, mondtam, hogy 45-ért elviszem. Aztán tessék! Rögtön színt váltottunk úgy tűnik. :D
A sarka szét volt belül szakadva, mutattam neki, erre: "Elviszed a susterhez, 1-2 lejért megcsinálja!"
Áá.. rossz cigányok. :)
Persze a cipő gyönyörű volt, meg is vettem.
Belül megragasztottam leokoplaszttal, mert nem ismerem az itteni "sustereket".


Pár napja meg!!! Képzeljétek a bicikliről hátranéztem egy pillanatra és az egyik kertben láttam egy STRUCCOT!!! :D :D Mi a fenét keres egy strucc székelyföld közepén?! :D
Azt hittem megőrültem, úgyhogy ma megkérdeztem Helént akivel teát csomagolunk, hogy jól láttam-e. Azt mondta, nem strucc, hanem gnu. :D Vagy mi a neve annak a másiknak?..
Remélem puputevét nem fogok látni!
Még kijavítanának, hogy dromedár...                            (pesti kislány.. Még az állatokat se
                                                                                        tudja megkülönböztetni..) :D :D


A biciklizés még a mindennapi kihívás.. Megtaláltam ma életem biciklijét azt hiszem. Már az itt levő nyeklett drótszamarak közül legalábbis.. :D Az a szabály egyébként, hogy ha nagyon bal lábbal kelek fel, elkérem Reginától a jó biciklijét, ami tényleg elég jó, úgyhogy aznap nem lehet egy szavam se.
(A többi napon se, mert akinek így felvitte az Isten a dolgát, annak naponta egy panasz is bőven sok! Ezt úgy értem, hogy ha valami nem tetszik, azt magamnak köszönhetem.)
Na de! Ha nem bal lábbal kelek fel, akkor lehet próbálgatni a béna bicikliket, mert akkor igazán lehet türelmem hozzájuk. :)
Otthon az a finom országúti amivel suhantam... :) Először mikor ráültem helyből majdnem elestem vele annyira szépen mozdult minden rezdülésre. Aztán megirigyeltem másfél év után a menő barátaimat akik kéz nélkül mennek és egy-egy sör után esténként volt merszem kicsit kipróbálni. :) Aztán megtanultam hogy kell rajta jól egyensúlyozni és mikor jó passzban voltam, a pucsimat is le tudtam venni menet közben. :)
Na az itteni biciklik ahhoz képest, olyanok mint egy tank. :D Helyből kéz nélkül, vetkőzve, öltözve fejenállva lehet menni. :D Hegyre fel, le, tekerés nélkül.. A másikon csak úgy tudtam egyensúlyozni, ha tekerek. ÉS csak akkor telefonáltam menet közben, ha nagyon el voltam késve.. Itt közben még a struccokat is nézegethetem.. :D

Lemegyek holnap, megnézem van-e kitámasztó kereke, mint a dedóba... :D


(A képek most össze-vissza lesznek, mert már éjszaka van..)


 Voltunk Rozsnyón, Brassó mellett, és megnéztük a várat.
 volt benne egy jó kovácsműhely
 Ő volt a kovácsbá. :)
 A várablaki kilátás Rozsnyóra. Látszik hogy szász város, nagyon rendezett.
 A belső udvart épp egy filmforgatásra rendezték be.
 ilyen kis ösvényen lehetett megkerülni a hegyen a várat
 Itt a szembe falra vetítünk árnyékot.. :D
 Ez egy szentimentális fotó. :D
 Itt Bukarestben ülünk az egyik német lánnyal abban a jó romkocsmában. :) (a rövidhajú a német.)
 Ez a jó csigalépcső. :) Ezt nagyon élveztük!
 Itt lefelé megpihentem egy kicsit.
 Ilyen jó kőházak, meg sárral tapasztott hézak maradtak meg a várban Rozsnyón.
 Nagyon szép időnk volt, és nagyon jó hegyek! Ez már a Fogaras eleje.
 Ez is a rozsnyói kilátás.
 Itt meg egyet Reginával odaálltunk, hogy legyen mit mutogatni az unokáknak. :D
 Itt meg Regina nélkül álltam oda..
Ilyen hűtőmágnest vettem volna a várban, ha nem lett volna vérlázító az a bazár amit odahordtak a sok szemét, giccses, semmirevaló, mű, dísz és egyéb teljesen fölösleges tárgyaikból.
Ja meg ha lenne hűtőm.. :D
 Szóval egy ennyire szép hely volt. A bazáron kívül. :)
 Egy Szeben melletti Petőfis lánnyal dolgoztunk Brassóban. Ő a harmadik a képen.
 itt is. Szelfikirálylányok..
 Ez a bukaresti monumentál szökőkútnál való, nem méltóképpen viselkedés.
 Rozsnyói vár... ez már szinte unalmas. :D                   nagyon szép ez a hely! :)
 Itt.. Jaaj azt nem is írtam, hogy a német lányok Bukarest után turnéztak egy hetet Romániában, és velük találkoztunk egy délutánra Rozsnyón. Jobb oldalt Regina, a többiek a németek. Ők Kolozsváron dolgoznak óvodában, úgyhogy gyönyörű magyar kiejtéssel tudják mondani, hogy: "Semmi baj!" :D :)
Itt látszanak az eNberek,
Itt pedig a hegyek. :) 
 Hegyek, hegyek mindenfelé.
 Ezeket a furulyákat a furulyáló, és furula kedvelő barátaimnak fényképeztem. Ez volt a bazározás szebbik része. Biztos a hangjuk is olyan szép, mint amilyen szépek maguk az eszközök!
 Ez Brassó. A hegy és ez a szép épület. Sajnálom a minőséget, de ha zummoltam volna, nem látszana semmi, így meg a parkolótól nem látszik, de ez egy szép ház amúgy. :D
 Na.. tetszett..
 Ez is. (ez közel volt a jó kocsmánkhoz, ahol megidtuk azt a jó kávát!)
 Ez a bizonyíték, hogy ott voltam és nem az internetről töltögetem le nektek a képeket.
 Ilyen késő estig sikerült egyik nap sétálnunk, vagy 15 km-t.
 Itt piknikeztünk is a kanyarba.
 Ez volt a gyerekeknek az egyik angolórás feladat. Ilyen pázlikat csináltunk. Ha elolvasták, hogy yellow amíg kirakták a banánt, akkor tanultak egy szót.
 Jók ezek a kis butikok.
 így. Ilyen rendezetten. Kéremszépen.
Jajj!!!!! Az egyik lánynak volt egy ilyen trükkös gépe! (polaroid) Kicsit a fejünk kiégett rajta, úgyhogy elég halovány, de nagyon tetszett!

Puszilom az egész kedves olvasó brigádot!
Köszönöm a rengeteg visszajelzést! :) 

4 megjegyzés:

  1. Ismetelten kellemesen szorakoztato es szellemes voltal P.Mimi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm! Puszillak! Ha hazaérek mindenképp meglátogatlak!

      Törlés
  2. Egyre fogy a bátorságom a buszozáshoz... Megnézem a vonatmenetrendet is, és keresek stoppolást, mert azt nem próbálnám ki :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamuskám utazhatunk együtt is! Vagy valami jó utat szerzek neked! Annyi van, hogy rengeteg! Nem rosszak! Szépek..

      Törlés